ÄNTLIGEN STRUKIT!

Jag har sagt sedan tisdags förra veckan att jag skulle stryka för tvättkorgen har varit överfull. Och idag fick jag äntligen arslet ur vagnen och strök åtminstone halva korgen. Så nu har vi lite rena kläder att sätta på oss igen. Och jag vet att man behöver kanske inte stryka. Men på något sätt så känns det fräschare att ha strukna kläder, mer prydligt och skönare. Men det kanske bara är en fix idé jag har fått för att mamma stryker alla sina kläder.

Igår var jag ledig och det var välbehövligt. Jag vaknade första gången vid 11 och pussade lite på gubben, men han var inte på humör för att gå upp. Så vi sov till klockan halv två. Att man alltid går på den niten när man är ledig att sova på tok för länge. Delvis försvinner hela dagen och man hinner inte göra någonting. Samtidigt blir man så fruktansvärd seg i huvudet och det tar timmar att riktigt vakna till. Sen umgicks jag ju med Sandra igår med, men det har jag redan skrivit i förra inlägget kom jag på.

Idag när jag kom hem från jobbet så syndade jag lite och åt godis och kollade på film i sovrummet med gubben min, det var mysigt. Gick upp vid 20. Och då kom Jocke hit. Så jag har strukit och lagat mat åt grabbarna. De behöver lägga på sig, sen åt de muffinsen som var kvar sen igår med, vad bra. För då blir i alla fall inte jag lockad. Men men, det här med att gå ner i vikt tar tid, men jag vill inte vara för sträng heller för då tröttnar jag bara.

Nej, nur är det dags för en isglass (synd) och sen säng..

// Tina
Mamma
2009-08-12 @ 22:57:40

Jag har lite stryktvätt om du vill stryka mer ;) Jag tycker du är jätteduktig med din mathållning. Önskar jag kunde ha lite av din disiplin när det gäller godis och mat.



Puss

Mamma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0