Sista arbetsdagen!

Imorgon går jag sista arbetsdagen. Ska av någon anledning bjuda på smörgåstårta. Hemgjord ;) Har pysslat med det halva kvällen. Blir en konst att få med mig dem till jobbet imorgon bara. Men det ska nog gå bra.

Helgen har varit helt underbar. Var nere hos kära mor och firade hennes födelsedag.
Hade lurat i henne att vi var tvungna att handla ihop så att hon kunde välja det hon ville grilla på kvällen. Men egentligen bokade jag en tid för permanent och klippning till klockan tio i lördags. När vi väl möttes utanför kvantum vid halv tio så sa jag att jag var tvungen att köpa en tröja på Lindex och de öppnade vid tio. Så då hade jag en anledning till att vi skulle åka in till stan. Sen så när det var en kvart kvar så gick vi en liten promenix. När vi hade gått runt huset där frisörsalongen låg sa mamma att hon frös. Så jag sa,
-Jaha, men då går vi in här en stund då. Och svängde in på ZicZac.
Mamma såg lite småchockad ut, men inget i jämförelse med blicken när jag sa till frisören "Hej, jag har bokat en tid för klippning och permanent".
Jag tror först att mamma trodde det var ett skämt, men efter ett tag så gick det nog upp ett ljus. Hon sa inte mycket, mer än mer eller mindre halva meningar.

- VA?!...JAG?!...NU?!

Men hon vart glad i slutändan. Jag var lite orolig att hon inte skulle vilja permanenta. Men det ville hon ju så klart. Och hon tackade typ 1000 gånger om för presenten. Så det vart riktigt lyckat. Värt varenda krona att få se det självförtroendet hon fick när hon var fin i håret, och hon fick ögonbryn också.. ;)


// Tina
Mamma
2009-08-18 @ 21:45:33

Ja, det blev en överraskning som jag fortfarande tänker på och småler åt. Du lyckades lura mig fullständigt, men det var jättekul att du lyckades. Jag får många trevliga kommentarer på jobbet om min frisyr - så tack än en gång, båda två.



Älskar Er båda.

Puss och kram

Mamma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0