Fullt upp

Hej!!!

Nu har jag haft mycket att göra en ganska lång period så det har varit ganska ont om uppdatering. Jag har haft praktik på ett äldreboende i staden i 3 veckor. Går in på min sista vecka nu imorgon.
I torsdags fyllde älsklingen år så då gjorde jag frukost på sängen till honom och sen åkte jag till APU:n. När jag kom hem så åt vi lite god mat och gick på bio. Vi såg "Änglar och demoner". Det var mycket trevligt. Hans föräldrar ringde även och ville mot all förmodan ge han en present, så länge den var personlig. Hans mamma tycker inte riktigt om mig. Så idag åkte han och hans mamma och köpte en dator till honom. Så det är den JAG sitter och skriver på nu. Haha, min lilla älskling är smart...

I fredags höll jag, mamma och brorsan i en 50-års fest åt min käre far. Och det var ingen lätt match ska jag be och få tala om. Min far är ganska tossig med att ha larm och lås på sitt hus. Och våran plan var ju att min bror skulle åka till pappa och hålla honom borta ifrån huset och lämna nyckeln. Sen skulle jag och mamma bara komma och plocka upp nyckeln. Men det gick ju inte riktigt som planerat med tanke på att vi sen kom på att pappa har ju ett inbrottslarm. Så då blev det en himla massa strul med det, sen hade han ju låst alla dörrar med en nyckel som det bara finns en av. Så vi kunde ju inte ta oss in genom dörren heller. Jag ska inte berätta hur vi löste det, men efter mycket om och men så med hjälp afv bror min på "insidan" så lyckades vi ta oss in i pappas hus. och hjälp vad överaskad han vart när han kom hem. Jag, brorsan och mamma hade bjudit ner lite släktingar också. Närmare bestämt min farbror och faster. Så han fick en smärre chock när vi stod och sjöng "ja må han leva" när han klev innanför dörrarna.
Efter detta fick han en välkomstdrink. Och sen var det dags för min förrätt som jag planerat med lite räkor, lax och sallad samt carambola. Därefter drck vi lite och lekte lite lekar. Min bror hade arrangerat en mycket rolig 5-kamp. Tyvärr var alla ganska full och trötta när det var dags för sista sporten pingis. Jag kan informera att träffa pingisbollen när man är onykter är inte det lättaste. Sen åt vi grillat kött och hemgjord potatissallad och till efterrätt var det tårta med pappas porträtt på. han ser så glad ut på bilden där han håller en cigarr och ett glas whiskey i händerna.
I samband med tårtan blev det presentutdelning. Och han fick konsertbiljetter, Buffy säsong 1,2 och 3, en tröja där det står "Det tog mig 50 år att bli så här perfekt" samt en riktigt fin ciggarr. Så pappa tror jag allt som allt var nöjd trots vårt lilla inbrott i hans hus.

I lördags så åkte vi hem framåt eftermiddagen. Vi tog en snabb sväng förbi blues-festivalen. Men sen åkte vi hem. Jag storstädade för att vi skulle ha kalas för Patrik på söndagen och sen åkte vi på fest på kvällen. Vi var hemma strax innnan 2.

Och igår hade vi kalas för Patrik. Han fick en DVD-spelare, skivfodral och en gigantisk verktygslåda av mina föräldrar. Samt en väckarklocka av min Farbror. Det var riktigt trevligt och jag hade bakat en egen tårta. Den tyckte min familj om. Det enda jag morrar åt när mina föräldrar kommer upp är att de ska göda katterna. Jag ser allt hur de sticker till katterna både det ena och det andra från godsakerna på bordet. Glass, kakor och grädde. MORR!
Men den här gången var det inte bara främst mamma, Farbror var också ganska pigg på att ge katterna onyttigt käk. Problemet är att det är vi som får ta efterskalven av den maten sen. Med andra ord ingen vidare härlig avföring. Hmmm..

Idag var jag nere och hälsade på min bror och umgicks med honom. längesen man bara umgicks med honom. Tänkte jag kunde passa på när min gulleplutt ändå var nere och köpte en dator tillsammans med sina föräldrar.

Det var nog allt jag kommer på nu på rak arm, om inte annat så kommer jag hur eller hur inte skriva mer..

// Tina



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0