Nästan två veckor!

Det är länge sen det tog så lång tid för mig att uppdatera min blogg. Har inte gjort så mycket under dagen, men under påsken har mycket skoj hänt..

I torsdags 1 april så hade jag äntligen fått shoppingpengar av min gubbe. Så jag åkte till Kalmar. Där hjälpte min underbara gumma Nadja mig att blåsa alltihop och lite till. Köpte en massa kläder och ett par skitsnygga skor.
På kvällen åt jag påskmiddag med mor, far, bror och gubben. Gubben verkade inte överförtjust att jag hade blåst så mycket pengar på enbart kläder.

I fredags gjorde vi inget särskilt. Gubben åkte hem. Mamma åkte hem, bror åkte till tjejen i högsby. Jag och pappa spenderade resten av kvällen med att titta på tv och dansa dansmatta. Oerhört underhållande. Såg även en mycket rolig film, darwin awards. Fruktansvärt underhållande. Rekommenderas varmt.

I lördags gick jag upp tidigt, jag och pappsen åkte till Växjö och skulle titta runt lite efter kläder till pappsen. Jag hade min high-heels. Jag får skylla mig själv för den fruktansvärda fot-smärta som uppstod efter ett par varv på Växjös stora centrum. Sen åt vi Sushi!! Det var mega-gott!!
Sen tog pappa med mig till en affär.. en affär som hette skokanonen. Kändes som att gå igenom pärleporten när man kom in, dreglet seglade ymnigt ner för kinderna. Hittade ett par högklackade sandaletter och ett par rosa sommarskor. Mmmm..me like. Och sen när jag insåg att Patrik aldrig skulle gå med på att jag köpte dem vart jag lite ledsen i ögat. Men då köpte PAPPA SKORNA ÅT MIG!!! BÅDA!!!!!!! Jag sa tack, och förklarade min fårordighet med ett sammansatt ord. Shoe-chock!!! Jag tappade nästan hakan. Vi gjorde egentligen ännu mer denna dag. Vi spelade biljard och sådant med. Men jag kan säga att det var en mycket trevlig dag med pappa!

I söndags åkte jag in till min gumma Nadja i kalmar. Vi drack kaffe hos Catja och snackade en massa skit och annat, det var mycket trevligt. Sen fick de idén att jag skulle följa med på bio. Så ändrade planer. Jag sov hos Nadja den natten efter bion. Vi såg flickan från ovan. Den var inte riktigt min typ av film. Men det var värt det. För Nadja snarkade ganska högt på natten. Då vart jag glad. Jag tycker om snarkande människor. Det är något med vibratot som får mig lugn.

I måndags hämtade pappa upp mig och vi åkte och hälsade på min faster som jag inte träffat på år och dagar. Var trevligt. Det blev en liten chock när man fick se att hon bytt ut stora hundar mot små, bjäffsiga, 30 cm höga så kallade hundar. Men de var fruktansvärt gosiga. Och den långhåriga hade en väldig personlighet. Och den korthåriga vann nästan pappas hjärta, så han var ganska speciell han med. Träffade också världens keligaste katt. Hon slog Putzo med hästlängder. Sen fick jag lite uppdatering om vad släkten (den halvan) styr med. Mycket intressant och trevligt besök i Berga. Får inte ta 4 år till nästa gång.

Idag har jag bara glott på tv hela dagen och imorgon är det dags för mig att åka hem. Mycket märklig känsla. Men Nadja skruttan ska nog med verkar det som. Myyyyyyyyys!

// Tina
Martina
2010-06-14 @ 00:32:42
URL: http://fiktiiiv.blogg.se/

Sv; haha, jag tycker det är roligt när folk tycker till! Tro mej jag får många både bra & mindre bra kommentarer på precis allt jag gör, man får vara som man vill :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0