Dålig på det där med uppdatering

.. men här kommer i alla fall en uppdatering av veckan som gått. Vi har lyckats lösa våra ekonomiska problem, vi har runt 7 000 vi kan lägga undan och får in ytterligare sju tusen snart nu när Patrik lyckades sälja ett av sina vapen. Träning har det inte blivit så mycket den gångna veckan, men jag har hållt igång så att det räcker och blir över i alla fall.
Måndags började plugget igen, det tog på energin. Fast det bara varade en halvtimme. Känns så himla nödvändigt att åka ner till skolan för bara en halvtimme, och dessutom var det sån där lös och pulvrig snö så jag hade ett helskotta att parkera, men sen när den där förbaskade halvtimman var gången så hade ett flån med en STOR grön skåpbil ställt sig precis bakom arslet på min bil, jag var bara millimeter ifrån att smälla den bilen i min kamp att ta mig ut från parkeringen. Och lilla gumman Sandra var ju med och tyckte det var rätt skoj, men hon höll i alla fall med mig om att vem nu än ägaren till den gröna skåpbilen är så är han en idiot som ställer bilen på det sättet. Sen åkte jag hem till Sandra och drack Kaffe. Sen kommer jag ärligt talat inte ihåg vad jag gjorde resten av dagen.

Tisdagen hade jag lektion på förmiddagen, var tvungen att skippa andra halvan för jag fick möjligheten att jobba. 14-20 på Erneborg. Härligt med extra cash.

Onsdagen jobbade jag också 13-20 på Erneborg. Mera extra cash.

Torsdagen hade jag lektion på eftermiddagen, sen när jag kom hem vid fyra var både jag och patrik uttråkade så vi hyrde ett släp och åkte upp till linköping och brände lite av våra extrapengar. 4 000 på en sängstomme, nattduksbord och lite annat småplock! Så skönt att inte sova på resårmadrasserna på golvet längre, är en härlig känsla att vara så högt upp. Sen handlade jag två linnen på GinaTricot. Sen hittade jag världens mysigaste byxor på maxi (tro det eller ej). Ett par lila mjukisar för 199 riksdaler. Så sköööna så det är sanslöst. Sen storhandlade vi för ca 2 000 kr också, sen började vi dra oss hemåt. När vi kom hem hade klockan hunnit bli 12 så vi packade upp allt och lämnade tillbaka släpet. Sen började vi bygga ihop säng och nattduksbord, vi var klara vid klockan fem på morgonen så det var skönt att hoppa i säng, det blev en lång dag.

Fredagen gick hela dagen åt att storstäda och dekorera om i lägenheten, har bytt plats på en massa prydnadssaker, hängt upp nya gardiner, plockat ner julpynt, städat. Kan informera om att jag har nya fina gardiner (LILA!) i  vardagsrummet. Sen har jag matchande blomkrukor och en himla massa fint. Jag är sååå nöjd. Det är så fint här hemma.
Jag diskuterade med mamma igår om mitt lila-fenomen. När man blir så tokig i en färg brukar det ofta vara bara ett kort tag, men jag har varit tokig i lila i säkert snart ett år. Men det är en härlig färg, det måste ni erkänna.

Idag har jag varit och simmat 60 längder. 40 bröst och 20 rygg. Det slutar på 1,5 km. Känns inte så längt när man säger kilometer, låter mycket mer med 60 längder. Men en längd är ju bara ynka 25 m. Sen har jag köpt rödvin till kvällen (man kan ju inte vara för hälsosam, det vore ju katastrof. Men jag funderar på att vänta med att öppna den tills gubben kommer hem vid 21, känns hemskt att sitta och dricka ensam. Lite alkolist-varning för mig i alla fall. Dricka är en social grej för mig. Mycket möjligt att andra tycker annorlunda och det är helt ok att dricka själv, men jag drar mig för det.

Nu ska jag göra något mer vesäntligt med min tid. Plugga kanske?

// Tina



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0