R.I.P min älskade Vissla


Så blev det, jag märkte själv att det blev en mycket grön design, men jag ska arbeta fram en ny, med aningen mer sommrigare färger som inte är fullt så chockande för ögonen. I headern har jag lagt in en presentation av djuren. Men tyvärr får ni ta och ignorera Vissla. Hon är inte kvar hos oss längre.

I tisdags hände det nämligen något hemskt. Vid klockan 20:00 kollade jag till djuren i köket, och alla mådde bra. Vid 23:00 skulle jag ge marsvinen mat, men när jag skärde upp gurkan så visslade inte Vissla som hon bruka, och hon kom inte fram och tog gurkan. När jag petade till henne rörde hon sig inte. Jag visste redan då, men jag kunde inte annat än skrika och gråta. När Patrik rusar in i köket lyfter han upp henne och bekräftar vad jag redan visste. Hon var död!
Det märkliga är att hon var bara tre år och marsvin "ska" leva betydligt mycket längre än så. Hon hade inga sår, inga tecken på sjukdom. Men Marsvin är ju bytesdjur och döljer därför eventuella sjukdomssymtom in i det sista.
Eddie, det andra marsvinet har inte mått så bra de här tre dagarna, men han håller sig kvar hittill. Jag har lyckats lokalisera ett nytt marsvin i Stockholm, vi ska dit på lördag (imorgon) och hämta hem ett Teddymarsvin på 7 månader. Känns hemskt att hitta en "ersättare" så snabbt, men marsvin mår inte bra av att vara själva.

Det var det jag hade att skriva nu, jag ska åka till simhallen och dra ett par längder i em. Här kommer lite bilder på Vissla!

När hon var liten!

Min sötnos


Bland de sista bilderna jag tog på henne!


Mamma
2010-01-31 @ 22:07:55

Oj, vad fin bloggen blev! Vissla var en sött litet marsvin. Du får lägga in lite bilder på den nya ni hämtade uppe i Stockholm.



Kram

Mamma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0