Grammar police, to correct and serve!

Jag, denna bild nedan hittade min älskade bror för ett x antal månader sedan och skickade till mig. Nu har jag den utskriven och upphängd på väggen på jobbet. Jag vet inte, det känns liksom bara som att det passar hela min yrkesroll så otroligt bra!
Obs! BIlden är tagen från http://jlbenet.com/grammar-police-badge/
 
I dag vet jag inte riktigt vad det är med mig. I söndags (efter att jag blivit sjuk med den fjärde förkylningen på ett halvår) fick jag för mig att jag skulle sluta snusa. Det ska observeras att jag har varit storsnusare (1-2 dosor om dagen) i cirka 4-6 år. Jag har pendlat lite mellan rökning och snusning när jag har fått för mig att sluta med den ena och i perioder har jag till och med gjort båda. Åter till slutandet. Jag lyckades ganska bra. Jag höll upp i över två dygn. Jag mådde pyton och huvudet bara snurrade. Jag kunde liksom inte få ögonen att fokusera hur mycket jag än försökte. Men all denna abstinens kunde jag leva med. Det är liksom övergående. Det jag dock inte kunde leva med var att jag inte fick sova. Båda de nätterna jag var snusfri sov jag knappt alls. Jag vaknade cirka en gång i timmen hela nätterna. Jag höll på att kollapsa på jobbet i går för att jag var så trött. Så i går kväll när jag kom hem köpte jag ett paket cigaretter och rökte innan jag gick och lade mig. Jag sov som en stock! I dag har jag inte rökt farligt mycket, cirka 5 cigg (vilket är mycket lite för att vara jag). Men det känns både bra och inte bra. Jag är glad att jag inte snusar (munnen blir allt annat än trevlig av det), men samtidigt så går jag nu åter igen och luktar rök. 
 
Varför ska det vara så svårt att bara lägga ner nikotinet? Och varför i hela världen är nikotinsubstanser från apoteket dyrare än den farliga äkta varan? Det är för mig en gåta, annars hade jag ju kunnat leva på nikotintabletter och nikotinplåster resten av livet med gott samvete ;).
 
Jag har även en nyhet avseende mitt jobb. En av mina kollegor ska sluta. Tyvärr är det enligt mig en tråkig nyhet, jag trivs mycket bra med denna kollega, men hon ville tillbaka till sin gamla arbetsplats. Det får man ju vackert acceptera. Jag har dock redan påbörjat processen att övertala en av mina bekanta från utbildningen om att hon kan komma och jobba hos oss. Hon låter inte helt omöjligt att övertala. Jippie!
 
Nej, nu är det dags för mig att sova. I vanlig ordning har jag dragit ut på sänggåendet till sista minuten. Men samtidigt är det så skönt att bara ligga och slösurfa en stund innan man ska sova. Jag kommer ner i varv på något sätt då.
 
Godnatt!
 
// Martina
 
 
Mamma
2016-01-14 @ 07:59:48
URL: http://growherbalife.blogg.se/

Det var en passande bild för dig att ha på jobbet ;-). Skulle något ord bli fel för dig så kan det ju få katastrofala konsekvenser.
Jag vet precis hur du känner när det kommer till detta jäkla nikotinberoendet. Slåss dagligen med mina funderingar angående det. Men skam den som ger sig, eller?

Kramiz




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0