Sola, Sola, Sola..Fasiken, jag brände mig visst.

Ja, när man har solat på solarie ett par gånger så brukar det vara bra att smörja lite solskydd på näsan och kinderna. Men självklart så glömmer klyftiga Tina detta. Och nu är jag skitsnyggt brun överallt, men ser ut som en tomat i ansiktet. Haha. Jag ser jättearg ut, trots att jag är glad. Jag ska sola en 20 minutare imorgon också, sen har jag fått upp en lagom solbränna för tillfället i alla fall. Men imorgon får jag inte glömma solskydd i fejjan, för då kommer jag se ut som..hmm..tomatpuré i fejset. Ja...haha. Min humor är såå bäst.

HärligtJag skulle berätta lite om helgen med skrev jag i mitt förra inlägg. Nu är det visserligen snart helg igen. Men WTF. Jag och Älsklingen åkte ner och skulle grilla hemma hos pappa en sväng. Men vi skulle för en gångs skull inte sova över just för att katterna skulle slippa vara ensamma den helgen. Så vi kom ner aningen sent, så brorsan var upp i limningen och ringde konstant när vi var på väg och sa " - KOMMER NI SNART!! Jag är hungrig." Han ville med andra ord köra igång med grillningen. När vi väl kom fram fick vi en liten spydig kommentar "- är det dags att komma nu?". Sen grillade vi och de var inte lite kött de hade laddat upp med. Det var kyckling, fläskkarré och flintastek i massor samt en grekisk sallad OCH potatissallad. Och detta till endast fem pers varav två på diet. Hmm.. Det verkar ganska klyftigt (..eller inte). Sen satt vi och pratade lite. Mamma och pappa drack lite vin och jag och patrik var nyktra. Sen, helt apropå. Ska vi köpa ciggarer? Kommer inte ihåg vems idé det var, men jag som var nykter med Patrik och Micke i släptåg fick åka och leta reda på något ställe som hade öppet. Efter att ha gått runt i hela staden med högklackat utan att hitta något hade jag ganska ont i fötterna. Då tänkte vi, bara för att inte ge upp så kollar vi bensinmackarna också. Tro det eller ej, men de sålde ciggarer. Så hem igen och röka cigarr samt dricka whiskey för de som drack, även älsklingen smuttade lite. Satt och pratade gamla minnen och hade allmänt trevligt i ca en timme. Sen kom vi in på samtalsämnet pipor. Och efter mycket om och men så får jag åka och köpa piptobak också. Pappa hade tre jättefina pipor, men han kunde bara tänka på sin nötbruna som försvann för typ hundra år sen.. Men han var så söt när han satt där och rökte pipa och njöt. Mamma fick världens hosta av allt. Stackars mamma. Senare på kvällen vart det dansmatta, singstar och två lulliga föräldrar. Gud så roligt vi hade. Fick även idén att prova snus...Hahaha...
Vid tolv någon gång åkte vi hemmåt och var hemma vid ca halv tre på morgonen. Katterna var lyckliga att vi kom hem i alla fall.
Tack mamma, pappa och bror för en underbar kväll från både Patrik och mig själv. Vi hade superroligt.

// Tina
Mamma
2009-04-29 @ 23:02:32

Hade vi fest i helgen???? Det hade jag ingen aning om ;)



Mamma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0