"Semesterhelg" hos mamma!

Jag har varit nere hos mamma hela helgen sen i fredags och kom hem nu idag. Liten semesterhelg. Men det vart ju inte riktigt semester. När jag kom ner var morsan i full gång med att tvätta väggen för att vi skulle måla den följande dag. Sen gick vi in och drack lite kaffe och vin, samt åt lite chips och ostbågar. Sen gick vi och la oss och kollade på filmen "Waterworld" med Kevin Costner.
Medan jag var nere och slappade med morsan på fredagen var gubben min ute och svirade i Västervik och fick tydligen en hel del att dricka. Men han kom i alla fall på bussen ner till mig dagen efter så sååå illa kan det ju inte ha varit. Skoj för honom att supa med grabbarna.

På lördagen gick jag och mamma upp vid ca 8 och började maskera runt fönstren och så. Sen tog vi lite kaffe innan vi började måla. Det var faktiskt riktigt avslappnande att måla. Och nästan lite kul. Vid ca 13 kom Patrik och då var vi i stort sett klara med väggen. Så morsan gick in och lagade lite wok. Det var en helt fenomenal wok. Riktigt gott. Patrik fick schnitzel istället ;) Inga grönsaker för den mannen inte.

Senare på eftermiddagen/kvällen kom pappa och bror. Så vi pimplade vin (jag och mamma) och spelade "Drakar och Demoner". SNART SÅ KOMMER VI HA IHJÄL TROLLKARLEN!

Sen gick vi och la oss.

Idag plockade jag körsbär  som jag tog med mig hem. Både svarta och röda. Mumma!

Och nu är jag hemma igen :)

// Tina



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0