Helg och sjukdom

Ja, helgen har varit bra.
 
Gick till Älgen och åt tacobuffé med karln och Marcus i fredags. Det var trevligt. Och mätt blev man, även om de hade felberäknat hur fort köttfärsen skulle gå åt.
Senare på kvällen drack vi lite och hamnade på en fest med gamla bekanta. Högst intressant kväll, men jag lyckades pimpla i mig alldeles för mycket av något gott rött vin, så det fick jag lida för på lördagen. Jag låg bakfull nästan hela dagen.
 
Sent på eftermiddagen gav vi oss ut på en promenad. Träffade på svärparenteserna på julskyltningen och följde med dem hem på lite kaffe och glögg. Senare på kvällen efter hemgången kom svärsyster och dennes pojk förbi och tittade på lite film och spelade spel. Det var där någon gång på kvällen jag kände att jag hade ont i halsen. Sen tog det nog inte mer än 3-4 timmar innan jag hade en fullt utslagen förkylning.
 
Hela söndagen låg jag utslagen med feber, frossa, rinnande snok och värk i hela kroppen (tack vare min klyftiga idé att träna dagen innan). Emanuel var iväg största delen av dagen och hjälpte sin far med golvläggning, men han hade med sig välbehövlig snabbmat till mig när han kom hem. Tack älskling!
 
Måndag är det idag, och jag har inte varit på topp. Hade ett helskotta att kravla mig ur sängen idag, men upp kom jag och iväg till skolan för att plugga lite med min grupp. Diagnoskoder och fallbeskrivningar är väl kanske inte riktigt vad jag föredrar när jag är genomförkyld, men var ändå skönt att komma ut lite. Runt 13 var jag hemma igen och bäddade ner mig i soffan.
 
Senare ikväll blev både jag och sambo lite rastlösa, så vi tog en promenix till Märtha där vi hämtade min laddare, busade med vovve, löste tekniska problem, drack kaffe och gjorde hennes vardag en gnutta jobbigare. Alltid glad att vara till tjänst för Märtha ;)
 
Nu misstänker jag att trött Tina behöver sova ett par timmar för att orka med morgondagen när jag inte är riktigt piggelin.
 
Natti



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0