Igår hade jag en lycklig dag..

Det verkar inte som om det blir bättre idag heller. Det som var lite intressant igår var att jag satt på ett trångt, varm tåg med en massa stressade människor och det bara slog mig. Fy vad jag är lycklig. Motgångar, framgångar, mor, far, bror och alla livets små jävligheter. Jag älskar hela mitt liv. För vad vore livet om det inte jäklades lite då och då?
 
Och det roliga är att jag igår tänkte, att sådana här dagar får man verkligen njuta av, för man vet aldrig när de kommer igen. Men se på f-n. Jag har en idag med. Mysig morgonkaffe med hjärtat mitt och sen göra sig i ordning. Hela processen, hela morgonproceduren bara njöt jag av idag. Underbart. Var till och med på skolan äckligt tidigt idag. Redan klockan 07:50. Då ska observeras att vi inte börjar förrän 08:45. Och till och med nu njuter jag. Härlig musik i öronen, en kopp kaffe, en snus och sitta här och skriva lite blogg. Ibland uppskattar man de små sakerna i livet lite mer helt enkelt.
 
Nej, nu ska jag inte sitta och skryta mer om min tillfälliga (misstänker jag) lycka.
 
Ha en trevlig dag ni som läser...
 
// Martina (lycklig dåre)
mamma
2014-04-05 @ 05:43:52

Visst är det underbart när dessa "lyckorus" flödar genom hela själen? Man känner sig som du beskriver, en lycklig dåre. Men varför dåre? egentligen. Vore det inte mer naturligt att drabbas av detta utan att känna sig så infernaliskt tokig när man drabbas av det? Bara en fundering.
Älskar dig
Mamma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0