Hektisk vecka..

Ja, jag har i vanlig ordning haft en allt annat än lugn vecka. Inte för att jag har mer än någon annan i klassen.. Men jag känner mig stressad. Efter i morgon släpper pressen lite i alla fall. Jag ska skriva den sista tentan i arbetsmiljö och säkerhet. Ska bli skönt att få det kapitlet avslutat.
 
I övrigt har väl veckan gått i vanlig jargong. Måndag ledig, tisdag skola, onsdag praktik och torsdag praktik. Men det är ju så mycket mer man gör utöver detta. Jag sitter ju ständigt och filar på examensarbetet.. Och sitter jag nu inte rent fysiskt och studerar så snurrar det ständigt i bakhuvudet. Jag undrar vad det är som har ändrat sig egentligen? Jag kan inte påminna mig om att jag har varit så här någon gång innan. Jag vet att jag ignorerade allt till typ dagen innan inlämning. Jag vet att jag aldrig var jäktad inför en tenta förrän det var två dagar kvar till skrivning.. Jag förstår inte... Men det kanske har något att göra med det här att man har blivit vuxen. Jag har ju trots allt gått över den där magiska gränsen till närmare 30 än 20.. Ja.. Och barnlös är jag också.. Suck.
 
Som kanske märks på tonen i detta inlägg så är väl detta kanske inte favoritperioden i mitt liv. Det är bara ett evigt trampande och hoppas på att jag kan komma igång och leva mitt liv snart. Jag är trött på att inte kunna börja planera för allt jag vill ha ut av livet, men nu är det åtminstone inte långt kvar.
 
Löpningen har också legat på hyllan denna vecka. Jag har inte haft varken ork eller tid för träning. Så jag gav mig själv en vecka träningsledigt. Det kändes som en vettig idé, även om magen kanske dallrar lite mer än den brukar..
 
Nej, nu ska jag skriva lite på hemtenta och sedan ska Emanuel förhöra mig inför tentan i morgon..
 
Wish me luck!
 
// Martina
Mamma
2015-02-26 @ 20:53:17

Lycka till på tentan, oavsett hur den går så ska du veta att du är kanon duktig. Jag tror att till viss del beror det väl på att du blivit "vuxen" och att du gör allt detta slit just för din egen skull och framtid, men till viss del har det väl med din mor och far att göra kanske, eller vad tror du? Vad gäller "småknoddar" så hoppas jag att när du jobbat ett tag och fått tag i ditt hus, så kommer det lilla livet, planerat och önskat, och du kommer att vara världens stoltaste mamma.
Jag älskar dig gumman, pappa och jag har alltid sagt - sikta inte på ribban utan ovanför - men varför i hela världen siktar du kilometervis ovanför?

Kram
Mamma

Martina
2015-02-26 @ 21:47:45

Ja du mamma. Men jag vill ha besse nu!! Men jag håller med dig om att det får vänta.. Varför jag siktar kilometervis ovanför? Hmmm.. Den var tricky. Om jag nu siktar ovanför för att vara på säkra sidan, är det då inte ännu bättre att sikta på den högre ribban och ovanför den för att vara riktigt säker? Hört talas om Murphys lag? Jag förebygger katastrof så långt jag kan..

Mamma
2015-02-26 @ 22:55:56

Ha ha ha, jo jag har hört om Murphys lag.
Men, seriöst, om du sätter ribban jättehögt upp, när vet du att du klarat det? Och dit dilemma är ju att oavsett hur jäkla bra du än presterar så är du ju aldrig riktigt nöjd.
Ett tips: förebygg inte en katastrof, du lägger energi i onödan, katastrofen kommer om den vill oavsett hur mycket du försöker förebygga :D

Kram

Mamma
2015-02-26 @ 23:05:01

Ovanstående tips var menat som peptalk, hoppas att du förstod det :)

Martina
2015-02-27 @ 21:17:06

Jo, jag förstod att det var peptalk mamma. Tack för att du alltid finns där. Du och Mulle håller mig med åtminstone en fot på jorden ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0