Blogguppdatering

Jag pratade med min kära mor ikväll. Att prata med henne kan tyckas som en bra idé tycker nog de flesta. Men tyvärr är det så mellan min mamma och mig att vi sprudlar idéer ibland. Och då menar jag inte att vi utbyter trix som att testa att damma med sköljmedel nästa gång man dammar, eller... Jo det gör vi ju förstås också. Men många gånger när mamma och jag pratar i telefon så kommer vi in på stora, magnifika projekt som inte kan vänta och som tar många timmar innan de är klara. Detta kan handla om allt från måla, sminka, träna till som ikväll, blogg! Ikväll nämnde mamma att det fanns nya bloggdesigner att välja på.. Vad händer då kan man kanske fråga sig?Jo, jag har suttit ett bra tag nu och pysslat och jag är inte i närheten av att vara färdig. Det är farligt att prata med mamma....
 
På tal om att det är farligt att prata med mamma kan jag även informera om att jag testade ny träningsform i går. HIIT (High Intensity Interval Training). Detta kan ju också tolkas som en bra idé, men ack så fel ni har. Jag trodde i mitt stilla sinne att jag var vältränad, men jag hade FEL! Jag körde igång ett HIIT-pass som hette något med "Insane fat burner". Jo ho du tack! Detta pass var på 45 minuter, när jag hade kört 5 minuter så var jag helt slut, och då lite lagom säger rösten i videon - "Och det var uppvärmningen, nu får vi ta och öka tempot". JÖSSES!
Men jag huffade och puffade och stånkade och förr eller senare tog programmet slut. Lika graciös som en flodhäst låg jag och hyperventilerade på golvet efter passet. -"Drick nu lite vatten" sa rösten. DRICKA VATTEN! Som att jag ens har muskelstyrka kvar att resa mig upp för att nå vattenflaskan. Jag får tyvärr erkänna att när det gäller träning har jag mött min överman. Jag lyckades inte göra alla rörelser enligt vad träningspasset sa, jag gjorde någon halvtaskig variant av de flesta, exempelvis skulle man gå ner i en squat och sedan hoppa upp och ställa sig för att sedan fortsätta ner i ytterligare en squat. Jag tog i för kung och fosterland och jag kom upp i stående, det i sig var en bedrift.
 
Nej, nu måste jag sova om jag ska orka jobbet i morgon.
Mamma
2015-07-10 @ 00:02:00

Herregud, jag skrattar lika mycket andra gången jag läste ditt inlägg. Du skriver med exakt den humorn som jag har. Jag ser bilder i huvudet samtidigt som jag läser och då får jag skrattattacker som är så ljuvliga att få. Du är suverän att skriva, gumman. Du måste skriva med jämna mellanrum så att jag får skratta av mig lite med jämna mellanrum.

Lööv you :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0