Livet tickar på trots tågförseningar..

Ja, nu är livet som jag förutspådde.
- Långa dagar som lämnar ganska lite fritid.
- En helt okej lönecheck tickar in varje månad.
- Tågförseningar.
- Helt ledig vid hemkomst.
 
Hmm.. Jag får väl erkänna att jag än så länge har varit ganska förskonad från tågförseningarna. Jag har nu jobbat i tre veckor och tre dagar och tåget var försenat med 1,5 timme den 11 juni, med cirka 30 minuter i  dag och 5 minuter då och då. Det är väl ändå lite bättre än vad jag trodde, men fortfarande inte acceptabelt. Att det ska vara så svårt att få tåg som så många förlitar sig på att gå i tid?
 
Får dock erkänna att jag var ganska road på tåget ändå. För det första har jag en rolig tjej som också åker samma sträcka som jag och för det andra kan jag inte låta bli att bli lite full i skratt när man hör hur folk muttrar och klagar över hur sena tåget är. Jag vet inte varför i hela världen det roar mig så dant, men det är framför allt olika jämförelser folk gör, till exempel i dag hörde jag detta:
 
- Tror du att vi kommer hinna äta upp jordgubbarna innan tåget rullar igen?
- Ja, tåget går ju långsammare än posten.
- Haha, ja, om man skulle posta hem sig själv efter jobbet i stället.
 
Liknande konversationer är ganska roliga att sitta och lyssna på. Det svåra är att inte börja skratta när de säger roligheter för då blir det lite för uppenbart att man har tjuvlyssnat ;)
 
I dag räddade min älskade pappa mig då jag hade planer på att åka och handla arbetsskor efter jobbet i dag. Tåget var inställt mellan Nybro och Kalmar, så jag blev hämtad av pappa på stationen och hann därmed in och shoppa nya arbetsskor. Sedan får jag väl erkänna att det inte bara var arbetsskor som åkte med. Jag kom hem med inte mindre än tre par skor till, ett par vita jeans och ett par shorts. Som grädde på mosen i sommarlyckan åkte pappa och jag och åt sushi till kvällsmat. Mumma!
 
Resten av veckan lär väl ticka på i vanlig ordning. Min kära kollega har varit gullig och släppt hem mig tidigt alla dagar denna vecka. Så torsdag och fredag blir långa dagar så att hon får gå hem lite tidigare. Dessutom har jag inget att komma hem till. Mulle jobbar natt fram till lördag morgon, då får jag se honom igen ;)
 
På lördag väntar dessutom en dagsutflykt till Oskarshamn för ett dopp i mammas pool och massor med solande!
Underbart! Längtar!
Mamma
2015-07-02 @ 10:01:15

3 par skor?
3 par skor??
3 par skor???

Men seriöst gumman, du kan ju bara använda 1 par åt gången. Hi,hi,hi.

Det översta var en härmning av hur du lät sist jag pratade med dig i tfn, då du upprepade gånger sa - en pool, en pool, en pool :D

Jag är dock lite avis på dig med sushin.

Kramiz

Martina
2015-07-02 @ 21:55:39

Sedan när äter du sushi mamma? Jag förstod att det var det du imiterade, du ska få se ett par av mina skor på lördag ;)

Mamma
2015-07-05 @ 10:25:09

Jag äter faktiskt sushi när det erbjuds och när jag har möjlighet. Tyvärr begränsas jag till att äta den färdigpackade sushin på Maxi.

Kramiz




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0