Stockholm avklarat och flytt på måndag!

Hej!

Jag har nu spenderat mina första två dagar i Stockholm i början av veckan. Kursen är oerhört intressant och jag har lärt mig mycket. Men jag inser nu ännu mer att jag inte är någon storstadsmänniska över huvud taget. Jag blir otroligt stressad av det höga tempot och den mycket otrevliga attityden hos människor som lever här. Till och med människor i serviceyrken upplever jag som mycket otrevliga.

Jag förstår inte riktigt hur det kan skilja sig så mycket? Kan det ha något att göra med att de helt enkelt prioriterar sin egen viktighet så högt? Är det så att de ser sig som mer värda än alla andra? Eller är det helt enkelt så att pulsen i en storstad, mängden människor och alla konstanta intryck gör människor som förbytta.

Nog för att folk på landet kan vara besynnerliga, men de är ju dock ytterst sällan otrevliga. De har ju många gånger konstiga sätt att se på saker. Om man exempelvis kollar på landsidyllerna på Öland så är det ju långt ifrån vettiga kommentarer där ibland. De har ju till och med anordnade race med åkgräsklippare vilket i en storstadsbos ögon kan tyckes aningen bisarrt.

Nu blir det väl bara att ta det lugnt resten av kvällen och spela lite Nintendo 8-bit och ladda till på måndag. För på måndag bär det av med flyttlass till min nya lägenhet! Awesome!

;)

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0