Fyllechaffis gånger 2

Hej på er läsare!
 
Som svar på din kommentar på förra inlägget mamma så har jag faktiskt hela 3 läsare till. Och det säger faktiskt en hel del. Ytterligare tre personer går in med andan i halsen och ska försöka läsa min blogg på nästan daglig basis, bara för att besviket konstatera att jag åter igen inte har skrivit någonting. Det får väl kanske bli bättring med det. Att det ska vara så svårt att få arslet ur och blogga när jag vet att jag mår så bra av att få ner mina funderingar på pränt. Att jag dessutom är en riktig hejare på att skriva fort (130 nedslag i minuten minst) gör ju inte mitt obefintliga bloggande mer försvarbart.
 
Nej, åter till mitt liv.
 
I går skulle jag ha varit på en fest och grillat. Det blev dock inte så av diverse anledningar, främst för att varken jag eller han jag delar ring med var särskilt sugna på att gå. Vi satt hemma i godan ro och kollade på världens bästa sci-fi-serie. Battlestar Galactica!
 
Dock som ursäkt för att vi ställde in i sista minuten så ställde vi upp att vara fyllechaffisar in till Kalmar för de fem partygalna människorna. Jag tyckte själv att detta lät otroligt storsint av mig och att det definitivt skulle bättra på min taskiga karma en del. Dock hann jag inte mer än att sätta mig i Saaben (ja, du läste rätt, SAAB!), innan jag ångrade mig ganska ordentligt. Jag har ingenting emot fyra knöspackade, skrikande och tjafsande kvinnor i vanliga fall, för som regel är jag en av dem och märker inte hur fruktansvärt högljudd och irriterande man är som packad självgod brud.
 
Dock har jag nu fått se den stora baksidan med att vara fyllechaffis till sådana människor och kan lugnt konstatera att jag har en annan förståelse till varför min sambo inte vill vara fyllechaffis till mig och min vänner särskilt ofta. Herregud! Att jag ens hade öron kvar som kunde blöda när jag kom in till Kalmar var ett under. Inte nog med att bilresan (i Saaben) var fruktansvärt högljudd, dessutom tog det totalt drygt 2 timmar innan vi var hemma igen då det var lättare sagt än gjort för fylleristerna att bestämma vilken krog de skulle gå på. Först släppte vi av dem vid en krog, sedan körde vi in till en annan krog, sedan åkte vi och lämnade Saaben för att sedan åka tillbaka och hämta upp de flesta av dem och köra dem tillbaka till den första krogen. Jisses! Skitsamma vilken krog man går på. Har de öl och ett dansgolv samt mer än 10 personer att snacka med så duger det gott till mig.
 
Nej, detta inlägg har väl blivit lite gnälligt.
 
I dag har jag dock varit fyllechaffis igen. En betydligt kortare sträcka och till tre män. De är betydligt mycket lättare att lyssna på då de inte skriker i munnen på varandra utan mer sitter och konverserar (och lyssnar på varandra) samt skrattar en hel del. Vi tjejer kanske skulle lära oss en del av killar egentligen, men vad vore det för kul med det? Jag gillar att vara odräglig när jag partar, det är lite min grej ;)
 
Nehe, nu ska jag servera våran gäst lite kaffe och sedan titta vidare på min serie!
 
Godnatt!
 
// Martina
Mamma
2016-01-06 @ 23:46:31
URL: http://growherbalife.blogg.se/

Heter det inte "vår gäst", om man nu ska vara ordryttare ;-)

Svar: Men jag måste ju göra några fel så att du inte känner dig ensam. Jag har faktiskt inte kommenterat din grammatik på ett bra tag mamma, trots att jag kunnat ;)
Tina

Mamma
2016-01-13 @ 23:47:03
URL: http://growherbalife.blogg.se/

Det tackar vi för allra ödmjukast för :-)

Trodde i min enfald att jag inte hade gjort några grammatik fel, men men .... jag lär mig nog aldrig.

Löv ya




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0