Sömnlöshet

För något blogginlägg sedan beskrev jag hur det har en förmåga att bli väldigt lite sömn tack vare att jag måste byta sida så pass ofta. I natt var en natt då jag trots sidbyten inte lyckades somna. Jag sov nog en timme på sin höjd. Jag bestämde mig för att inte stressa upp mig över det (jag är ju ändå sjukskriven så drabbas inte så hårt av det). Så jag har legat större delen av natten och bara lyssnat på regnet som smattrat mot rutan. Nästan lite meditativt. Visst, fortfarande knöliga sidbyten stup i kvarten, men helt klart mysfaktor över hösttemperaturen och regnet.
 
Nu sitter jag dock här, gubben började ruggigt tidigt i dag och är redan iväg. Jag kunde definitivt inte ligga kvar i sängen efter att hans klocka ringt så nu sitter jag här med laptopen i knät och har både ätit frukost och druckit morgonkaffe med kanel i. Ja, det är en ny nojja jag har. Jag gillar saker med kanel (förutom kanelbullar) så brukar ta och bara pudra över lite kanel på kaffet nu för tiden. Mycket gott. Har dessutom läst någonstans att kanel stabiliserar blodsockret. Har innan enbart gillat lite kanel på risgrynsgröt, men just nu känns det som att kanel passar med precis vad som helst.
 
Nej, nu ska jag nöta ett par avsnitt av Dexter till så får jag se om jag lyckas gå och lägga mig en stund till sedan i förmiddag. Bebis i magen är klarvaken och buffar just nu i alla fall. Känner jag mig mindre ensam :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0