Vilken början på nyårsfirandet..

Ja det kan man minst sagt säga. Jag och min karl är ju som bekant ganska nattaktiva. Så inte förrän 4 i morse gick vi och lade oss. Emanuel var uppe en sväng till och vände då han inte kunde sova. Vid kvart i sju vaknar jag av att Emanuel skriker hjälp och kommer inrusande i sovrummmet. Då har han vaknat av en extrem klåda på sina underarmar. Jag tar en närmare titt och ser stora utslag över hela armarna. Jag förmodar direkt att det är någon allergisk reaktion. Frågan är på vad? Jag beordrar in honom i duschen för att skölja av armarna, om han har fått något på dem. Jag springer sedan till medicinskåpet för att se om vi har Clarityn hemma. Det hade vi givetvis inte. Ringer till 1177, de konstaterar samma sak som jag. Troligen allergichock. Under tiden får Emanuel fler och fler blämmor på ben och lår. Jag provar att ringa pappa för att se om han är vaken och kan komma över med allergitabletter. Det var han inte. Ringer till Coop i Nybro för att höra om de har öppet och om de har Clarityn. Det hade dem. Iväg i ilfart till Coop. Bara en timme knappt efter att han tagit Claritynen så lade sig klådan och utslagen. 
 
Undrar vad det kan ha varit? Han hade bara ätit en macka med leverpastej och smör på natten. Annars hade han inte heller druckit eller ätit något som han inte brukar.
 
Besynnerligt... Men jag vill aldrig vara med om detta igen. Avskyr när min älskling far illa...
 
Snart bär det i alla fall iväg till skogarna för att fira in det nya året med tomtebloss och trevligt sällskap hos Mattias och Camilla. Ska bli mysigt...
 
Hoppas bara jag lyckas med desserten..
 
Puss Tina



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0