Underbar dag med mammsen!

Fan vad heta vi är!Hade en underbar dag på stan med mamma igår, men den började väl kanske inte så bra. Jag satt och väntade på mamma, då ringer hon och säger att hon är på parkeringen utanför, men hon sitter i en polisbil och ska bara reda ut något om någon bilskatt. Jaja, tänkte jag. Jätteroligt mamma! En halvtimme senare ringer hon och säger:
- Släng på dig kläder och släck ner snabbt, vi ska ner till banken.
Så jag stressar med att stänga av ugnen, jaga ut katter ur köket och byta om. När jag kommer ner förklarar mamma att transportstyrelsen påstår att de skickat någon fordonsskatt-räkning till henne på hennes nya bil. Men med tanke på att mamma inte har mottagit någon sådan räkning så var den inte betald. Så polisen tänkte först ge henne 1000 kr i böter +  att 600 kronor i skatt skulle in. Men mamma lovade att åka ner till banken direkt och betala. Så då tyckte polisen att det var ok.

Efter vi stressat ner på banken tyckte mamma att tiden började rinna iväg om vi skulle hem och laga mat, sen ner på stan. Så hon bjöd på dagens på Sahara, sen sprang vi på stan. Och jag fick tag i en nyårsklänning för 130 kr. Fyfan så bra! Och dessutom fick mamma ett ryck och tyckte att hon hade stor plånbok. Så hon köpte klänningen, ett diadem, strumpbyxor och en plågo-pinne till mig. Tack så mycket mamma!
Men det var jättemysigt att gå på stan med mor, även om jag inte riktigt förstod varför hon skulle klä ut mig till antingen tant eller docka i butikerna. Massa volanger, blusar och kjolar med tyll! HJÄLp! Det är ju inte min stil alls. Men tack och lov tyckte mamma också om den klänningen det blev sen. Hittade även en skitsnygg korset. Men 400 kronor är lite dyrt tyvärr.

Idag jobbar Patrik kväll. Så jag ringde hit Amanda och hade lite sällskap i ett par timmat. Bara snack, en massa te och ett glas vin. Myyysigt!

Imorgon är det nyårsafton med, det blir nog skoj. Fulla det är vi allihopa!

Ha det bäst!

// Tina



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0