Humörsvängningar och fan och hans moster

Ja, det har varit en fartfylld vecka. åtminstone inombords på mig. Jag har slutat röka och snusa och det har gått ganska exakt en vecka nu. Känns bra. Men min stackars sambo har väl mer eller mindre inte fått en lugn stund. Mellan i torsdags och lördags kväll var jag som tur var för hans del inte hemma. Tänkte ge honom lite avlastning så jag åkte ner till mamma på torsdagen. Det var mysigt. Åt kladdkaka och slöade. På fredag eftermiddag fortsatte färden ner till Pappa. Och pappa hade verkligen de två dagarna upplanerade.

Fredagkvällen åt vi goda laxmackor och yoghurtglass. Fruktansvärt gott och mysigt att titta på film.
Lördagen gick vi upp runt halv nio. Tog en tre timmars promenad och letade ryggsäckar, sen åt vi mat. Sen trodde vi det skulle börja regna så vi sköt upp att klippa häcken och kollade lite på "so you think you can dance". Men när det var slut var det fortfarande ganska torrt och regnet hade slutat. Så vi gav oss ut i ett försök att hinna klippa häcken. Och vi lyckades. Men aningen irriterande att häckklipparen gick sönder när vi hade knappt en meter kvar. Men far min var envis och skulle ha häcken klippt, så han klippte resten för hand med häcksax. Sen gick vi in och gjorde oss iordning och åkte in till stan. När vi åkte till stan var väl klockan ca 17:00. Sen letade vi ryggsäckar, fikade, drack kaffe och stressade runt efter muggar eller hjärtan godis. Och innan jag visste ordet av det var klockan halv 8 och det var dags för mig att ta bussen hem (120kr rena rånet). Det var en mycket trevlig helg med pappa. Inte en tråkig stund :P

Tack för en fin helg..

p.s jag skrev ett sms till pappa efter att jag var nästan lite filantropisk, han tyckte det var ganska skoj men udda d.s

// Tina



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0