Jäkla plastskruvar/pluggar!

Tyvärr hade jag som vanligt rätt. Min karl och min bror ger sig ut och ska fixa bilen.
"Det är inga problem, oroa dig inte" fick jag höra från dem bägge. För att inte vara några problem för dem så fick jag hjälpa till en hel del. Toyota är ju tydligen ett sådant bilmärke som sparar in på plats. Och för att överhuvudtaget ta sig in till där lampan som vi skulle byta satt var man tvungen att ha pygmé-händer. Och jag menar inte att jag har så små händer, men åtminstone mindre än vad dem. Men innan vi ens kom dit så hade vi någon typ av skyddande kåpa över motorn. Denna kåpa satt fast med någon typ av skruvar i plast. På dessa skruvar var man tvungen att använda skruvmejsel till en liten topp kom upp, denna kunde man då ta tag i och dra upp "pluggen". Detta var givetvis alldeles för omständigt för mina två fixarfrassar. Så de slet och drog och bände. Och visst, deras metod gick snabbare. Men på köpet förlorade vi alla(förutom den jag skruvade upp), för att formulera det som dem, "plastskruvshelvetena". Patrik stod med andra ord och svor över att det skulle vara så svårt att byta en vanlig lampa på en nyare bil, Micke stod och svor över plastskruvarna, och jag stod och flinade för att jag som vanligt hade rätt. För jag uppmuntrade dem faktiskt att göra som jag visade, för annars skulle de gå sönder då de bara var av plast.
Do I have to say I told you so? - detta var min vinnande slagkommentar som fick dem totalt ner på knäna.
Jag får erkänna att Micke faktiskt sen efter mycket om och men och med hjälp av mina små händer lyckades få den nya lampan på plats, men den där skyddande kåpan vet i hundan hur länge den kommer sitta kvar med bara en liten plastskruv/plugg som håller den fast. Och vi ska åka E22 ett par mil imorgon. Lyckat...*not*

Senare fortsatte konversationen om kvinnor, bilar och huruvida jag hade rätt, då jag inte för mitt liv kunde begripa varför de tycker kvinnor inte kan med bilar.
- Ja men det var ju de där plastknopparnas fel hävdade då bror.
- Ja, men att dem inte fungerar som du vill kan du ju inte skylla på mig sa jag, då får du ju prata med tillverkaren av bilmodellen.
- Det var säkert också ett fruntimmer sa Micke snäsigt.

Vilka fördomar de har, och när jag precis har överbevisat dem. Mannen och bilen, det där bandet är ett mysterium tycker jag..

Godnatt

// Tina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0