Märtha!

Idag har jag haft en välbehövlig Märtha-eftermiddag. Jag har varit på praktiken hela dagen men fick sluta en timme tidigare så var hemma i Nybro redan klockan fyra på eftermiddagen. På väg till tåget slår det mig att det var riktigt länge sedan jag umgicks med Märtha. Jag behöver en cigg, en kopp kaffe och en massa meningslöst småsnack. Tänkt och gjort, jag ringde Märtha och hon var lika upplagd för en kaffe med mig som jag var på en kaffe med henne (tror jag i alla fall).
 
När jag kommer dit sitter hon i vanlig ordning på trappen och solar sig i sommarvärmen. Jag gör henne sällskap en stund till vi konstaterar att sommarvärmen försvann. Då gick vi in och målade naglarna, ställningen för detta blev lite lustig, hon vill ju gärna ha mig placerad så att hon kan ha mina händer som hon brukar ha sina egna när hon målar sina egna naglar. Hmm.. Kan ju ha sett lite roligt ut med två, inte jättesmå, fruntimmer hoptryckta i en soffa som är bara snäppet större än en stor fåtölj. Men det gick bra, till och med så bra att jag fick lite strass på naglarna. Härligt värre.
 
Sen gjorde sig rastlösheten påmind och vi gick en promenad. (Med andra ord gick vi och köpte glass sen vidare mot paradiset för en snabb kopp kaffe till ;)
Sen segnade vi till ordentligt båda två, nu har hon precis avlägsnat sig (efter en procedur med påklädning, pryttel-letande och hundjagande som tar drygt 10-20 minuter). Fast jag gillar det, vi får alltid lite halvroliga idéer när det är hall-häng. Typ, göra benböj med varandra på ryggen. Alltid trevligt med ett litet extra träningspass.
 
Nej, nu ska jag mata två marsvin och sen hoppa i säng..
 
Puss puss



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0