Älskade Emanuel

Min älskade Emanuel har fått jobb. Han har fått ett vik i två veckor. Skönt för honom att få komma ut lite igen. Han hade sin första dag idag, så stackarn är ganska trött, men det kan man ju förstå. Han har ju liksom inte jobbat på nästan 6 månader. Duktig kille och kör på, stolt över min fina sambo.
Och inte nog med att han har haft sin första arbetsdag på länge och är trött, vi insåg att det var ganska stökigt i lägenheten, så nu har vi städat. Han är duktig.. Men hoppas att han inte blir stursk av allt beröm i detta inlägg.
 
Idag  har jag haft en ganska vanlig dag, förutom att jag chockade mina skolkamrater med att dyka upp 30 minuter innan lektionen började. Jag har ju för vana annars att komma 1-3 minuter innan lektionen börjar. Men idag var jag uppe vid strax efter 5 med Emanuel i och med att han skulle till jobbet, så efter nästan 3 timmar vaken så tyckte jag att det var dags att gå till skolan.
 
På eftermiddagen hade jag bestämt att jag skulle in till Kalmar och hämta Mulle samt byta ut en mascara jag köpt. Då visade det sig att vår lektion slutade 5 minuter för sent för att Kalmar-folket skulle hinna med sitt tåg, så i min godhet sa jag att de kunde åka med mig i och med att jag ändå skulle in. Jag är snäll ibland jag, men bara lite ;)
 
Jag lyckades dock inte byta mascaran, jag hade råkat köpa en i en brun nyans, men men, jag fick köpa en annan svart, den bruna får jag väl ge bort till någon.. Eller om jag själv använder den om jag vill ha mer diskreta ögonfransar (som att jag någonsin skulle vilja ha det ;)
 
Nej, nu är Tina trött. En kopp kaffe och lite slösurfande står på kvällens agenda. Härligt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0