Rolig gårdag..

Igår blev en ytterst trevlig dag. Jag var i skolan under dagen och var ganska stolt över att jag hann betydligt många fler diktat än jag brukar hinna. Stolt över min insats. Kommer nog bli bra på mitt jobb tror jag..
På dagen får jag ett sms av Emanuels faster. Hon berättade att vilda älgen har öppnat sin after work igen. Så vips så kläckte jag idén att vi skulle dit med Emanuels föräldrar..
 
Vid 16 var jag hemma ifrån skolan, stress iväg till gymmet. Har ju mitt upp i allt bestämt mig för att jag ska börja träna igen, och då främst styrketräning. Är nog lite trött på att vara så klen ;)
Efter träningen var jag mör. Och jag menar då inte mör som trött.. Utan mör så att bara lyfta händerna till huvudet för att schampoonera håret var en smärre dödsdom.. Men jag överlevde dock duschen. Funderade på att göra en inbakad fläta på mig själv för att vara lite fin till After-Work. Men men, lyckades inte ens sätta upp håret i en hästsvans, så det fick vara.. Jäkla träning, djävulens påfund..
 
Iväg bar det efter mycket om och men, blev en trevlig och mysig kväll. Tänka sig, vi var faktiskt hemma och isäng innan klockan slagit tolv..
 
Idag har vi inte haft så mycket för oss. Jag studsade upp pigg som en lärka vid 10. Men det är det enda studset jag har tagit idag. För fy vad jag kved. Träningsvärken från hell är här. Uscha. Känner mig som en halvt handikappad 80-åring. Munter som en också ska tilläggas.
 
Nu har vi precis kommit hem och landat för kvällen. Vi har varit inne i Kalmar och införskaffat diverse elektronikpryttlar för att kunna spela lan med diverse frivilliga. Kan bli skoj :). Köpte även ett handlovsstöd för att jag inte ska få så ont i handlederna när jag skriver. Tangentbordet jag fick av mamma i julklapp är en dröm, men det är så högt så jag har fått ont av det fram tills nu. Men ett handlovsstöd rådde bot på det ;)
Innan vi åkte hem fixade vi mat, och ÄNTLIGEN fick jag sushi! Som jag har längtat. Emanuel köpte en gyrosrulle, rå fisk går ju inte äta ;)
 
När vi kom hem upptäckte vi till vårt stora förtret att vi glömt att handla, iväg igen och har precis nyligen kommit hem..
 
Nu har finbesöket kommit hit. Så nu blir det te och småsnack med Märtha ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0