Skräphögen aka Pärlan

Ja, det fanns en gång i tiden när jag älskade min bil trots att den inte ens ville starta på ett halvår. Men nu det senaste året har jag varit bortskämd med att han startar jämt och gick igenom besiktningen utan anmärkning. Därav är jag nu ganska upprörd då pärlan vid inte mindre än 3 tillfällen har vägrat starta. Första gången var vi tvungna att slita ur en hel drös med kablar, och efter att vi slitit ut bränslekabeln och sprutat bensin över halva motorn så startade hon och gick som en klocka.
Samma kväll vägrade hon igen. Då vet jag inte hur vi löste det, men rätt var det var så startade hon.
 
Nu har hon fått stå ganska mycket, men inte hela tiden. Då skulle vi ha henne och leka lite nu när snön kom. Nej, då ville hon inte starta. Vi höll på hur länge som helst. Till och med Marcus misslyckades första gången han försökte. Efter mycket om och men får vi igång Skräphögen (som hon nu heter - sagt med kärlek). Det visade sig att hon startar nu, men vi var tvungna att byta tändstiften.
 
Vi kör en stund, hör ett "klonk". Jajamen, nu gick avgasröret av precis vid katalysatorn. Så inte nog med att hon ser ut som en låda, nu låter hon som en traktor. Eller nej, inte en traktor. Typ ett flygplan. Eller en strypt get. Välj själva. Ni får komma och lyssna om ni vill.
Hur eller hur så skämdes jag lite lagom att dra igång Skräphögen idag på morgonen, kan inte ha funnits en sovande själ kvar i paradiset (förutom Emanuel, men han kan sova igenom en kärnvapenexplosion - men inte mina väckarklockor ibland av någon konstig anledning som jag får filura på en annan kväll)
 
Kvällen har varit lugn. Tog mycket riktigt en ordentlig promenad, tog en omväg till svärföräldrarna och har suttit där en stund och tittat på "112 - på liv och död" och "Du är vad du äter". Nu kom vi precis hem, och jösses vad det blåste. Det bara yrde ner snö ifrån taken. Hade jag varit en fjäder hade jag varit rädd att jag blåste bort, tur att så inte är fallet..
 
Nej, nu blir det lite slö-surfande innan sängen lockar för mycket.
 
Natti!
mamma
2014-01-29 @ 10:25:51

Men gumman, nu får du bestämma dig - är bilen en hon eller han? Eller ve och fasa en - hen? Du refererar både hon och han när det gäller din pärla/skräphög.

Kram
Mamma

Svar: Jag har inte bestämt mig. Det beror helt på vad jag känner och tycker om bilen just det ögonblicket. Men främst är det en hon, så jag får väl vara konsekvent för din skull :)
Tina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0