Som jag sagt tidigare..

... jag tänker endast skriva här när jag har tid, ork, lust och inpiration. Och det verkar till och med som min kära mor har insett detta, annars är hon mitt största fan och vill ständigt att jag uppdaterar min blogg för att hon tycker att den är så tråkig..
 
Jag kan faktiskt börja att berätta om helgen, jag har haft en riktigt bra helg. I fredags var jag bjuden på Halloweenfest hos Märtha, men det var inte Märtha som hade festen. Hon bara huserade den. Bea och Nikita hade ordnat det riktigt fint med bål, dekorationer och en liten skräckpromenad i Märthas källare. Jag som avskyr överaskningar gick in i källaren allt annat än sammarbetsvilligt. Men tack och lov misslyckades de tydligen, jag tackar gudarna för det i och med att jag tyckte att den misslyckade varianten var läskig nog. Det konstaterades ganska snabbt att jag var en övningsrunda.
 
Alla gillade min Halloweenutklädnad.. Jag har tyvärr ingen bild att lägga ut på den, men jag kan lägga upp en i kväll. Hur eller hur.. Det bestämdes att jag skulle vara en del av den där skräckrundan och stå med ett ljus i händerna och se allmänt scary ut.. Det var riktigt roligt!! En del verkade bli riktigt rädda :)
 
Kvällen slutade ganska tidigt för min del. Jag var på hemgång redan vid halv ett på natten, har man blivit gammal så har man - jag var trött.
 
I lördags så slöade jag mest på förmiddagen, sedan var vi på mysmiddag hos Emanuels farmor och farfar. Vi berättade för dem förra veckan att jag är vegetarian nu för tiden, men tydligen trodde de också att jag börjat äta som en häst eller ko. De serverade hur mycket grönsaker som helst, och då var det ändå bara kycklingbitar jag inte kunde äta.. Men det var snällt av dem att tänka så mycket på mig :D
 
Lördagkvällen spenderades i lugnets tecken med lite UNO och film med en nyvunnen god vän som heter Jenny.
 
På söndagen höll jag mig återigen sysselsatt. Jag åkte upp till Mönsterås ihop med Jenny och satte ljus hos farmor och farfar. Därefter styrde vi kosan mot Kalmar och Modehuset. Jag blev 700 :- fattigare, men fick mig en paljettkjol, jeans och en mysig kofta. Underbart! Fick även äta vegetarisk mat på "En trappa upp". Mycket god pasta med någon form av gräddig svampsås. MUMS!
 
I går var jag först med mamma i Kalmar hela förmiddagen och hjälpte henne att beställa möbler till sin nya tvättstuga från IKEA. Det är allt annat än lätt att hålla reda på mammas vision och hur försäljaren tolkar denna. Men det gick bra i slutändan och mamma kommer bli ett x antal riksdaler fattigare i början av december. Det kommer att bli jättesnyggt hemma hos henne till jul.
 
Eftermiddagen var supermysig och spenderades givetvis med bästa vännen Märtha. ÄNTLIGEN hittade jag någon som ville se Frozen för fyrtioelfte gången! Wiiiieee. Även en hel del glögg/kaffe/te och skitsnack blev det..
 
I dag har jag varit i skolan och lärt mig ekonomistyrning. Jösses vilket hopplöst ämne. Är en enda liten siffra på fel ställe så blir hela bokföringen fel. MÖH! Jag får nog koll på det för eller senare, men helt klart måste jag öva en hel del hemma..
 
Nej, nu är det eftermiddag och redovisningar i PowerPoint väntar..
 
BYE!
mamma
2015-01-04 @ 11:12:56

Idag 4 januari 2015 läser jag din blogg igen, helt sjukt vad mycket jag har haft fokus på, men det var jättekul att läsa din blogg även att det är så länge sen du skrev den. Har precis börjat tänka blogg och kommer som du ha en mer layedback attityd till hela grejen.

Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0