Mycket trevlig helg..

Jag har haft en mysig helg. Var som nämnt i tidigare inlägg på Kosta outlet med pappa och min älskade sambo i går. Jag var med om en för mig helt ny upplevelse. Jag hittade två par jeans som faktiskt satt bekvämt. Jag kunde röra mig i dem utan att det skar in både här och där. De var otroligt sköna... Det var en ny upplevelse.
 
Vi hade i övrigt en mysig dag med lite mer shopping än vad vi kanske borde och sen åt vi en god lunch på restaurangen, jag åt en svampsoppa som var jättegod, men den såg dock allt annat än aptitlig ut. De hade mixat den så att den såg ut som en gråaktig sörja. Huvudsaken är väl i och för sig att det är gott. Pappa verkade också trivas. Han shoppade kläder både till oss och till sig själv. Han köpte även en jättefin penna till mig som det stod mitt namn på, han är så söt!
 
På kvällen igår stack vi hem till Otäck och Myggan och spelade sällskapsspel, snackade skit och drack ett par grogg. Även detta var riktigt mysigt.. På vägen hem var det dock inte lika mysigt. Vi hade motvind som inte var särskilt kul hela vägen hem, det hade nog gått snabbare att gå än att cykla egentligen tror jag..
 
I dag har jag inte gjort många knop. Jag och Emanuel städade av lägenheten och Jenny kom hit en sväng ikväll och åt pizza och glodde på en film.. Men annars har jag inte fått mycket vettigt gjort. Känner mig inte helt kry och hade feber i förmiddags. Trots att jag ändå bestämde en pluggfri helg så plågas jag av dåligt samvete för att jag borde ha gjort mer. Borde ha suttit några timmar i alla fall känns det som.. Kan man inte bara stänga av den där inre stressen på något sätt? Jag känner mig helt slutkörd inombords, fastän jag egentligen inte har lyft ett finger med plugget denna helg. Uscha! Skönt att denna utbildning snart är slut..
 
Är lite förvånad över bristen på kommentar i föregående inlägg. Jag skriver ju på begäran... Mamma - jag bloggar, du kommenterar. Okej? ;)
 
// Martina
mamma
2015-02-22 @ 23:20:30

Ja, jag vet, du bloggar och jag kommenterar. Men kan du för guds skull inte ställa så höga krav på dig själv, du driver dig själv till vansinne om du inte kan hitta en förståelse för att du inte behöver plugga jämnt och ständigt. Det är OK att ta ledigt, tro det eller ej, men du behöver vila lite. Försök att få bukt med att ditt dåliga samvete hela tiden plågar dig. Kan du inte ta det lugnt över en helg, bestäm då när du faktiskt inte ska tänka skola, det räcker kanske med två timmar om dagen, då du bestämmer dig för att INTE plugga, inte ens tänka tanken.
Som din mamma måste jag ändå få uttrycka en enorm stolthet för det du gör och har gjort. Du är otroligt begåvad.
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0