Nytt år och nya möjligheter.

Jag vet, jag vet. Titeln är en riktig klyscha.. Men det gör inte att den är mindre sann. Detta kommer nog att bli ett möjligheternas år. Nog för att min älskade fästman har blivit arbetslös, men jag har på känn att han snart hittar något nytt. Man kan ju alltid hoppas i alla fall.
 
Jag kan även informera om att orsaken till min ovanligt ljusa syn på framtiden är för att nu har jag bara en termin kvar som student. I sommar tar jag min examen som medicinsk sekreterare, och som om det inte kunde bli bättre så har jag dessutom en fast tjänst direkt efter examen. Jag har mitt på det torra så att säga.
 
Det känns på sätt och vis som att jag ser ljuset i tunneln nu, jag har snart den där Svensson-drömmen.. Ni vet vilken jag menar. Villa, Volvo och skrikande unge.. (fast jag röstar nog för villa, golf-kombi och lugn, snäll unge).
Egentligen bryr jag min nog inte vilket. Jag är äggsjuk, vilken unge som helst går bra.. Bara jag får vara riktigt stor, rund, tjock och hemsk i 9 månader innan den kommer ;)
 
Vad kan jag mer berätta tro?
 
Jag har köpt en ny dator, en laptop. Det är faktiskt den jag använder för att skriva detta inlägg. Måste medge att det är smidigt med laptop, men inte fullt så smidigt som man tror när man inte har någon. Man tänker att man ska ha med sig den överallt och att det kommer bli så otroligt smidigt med en bärbar dator, men ärligt talat. I 90 % av fallen använder man telefonen och den bärbara får stå som stationär på köksbordet i stället ;)
 
Nu kommer snart Myggskrället på besök, det blir nog att glo någon film, spela eller kanske se lite på Battlestar Galactica.. Jag hoppas nog mest på det sistnämnda ;)
 
Nej..
 
Hej svejs!
mamma
2015-01-08 @ 00:18:27

Jag önskar också att du får gå omkring i 9 månader, tjock, pluffsig och inte fager för fem öre. Det kommer när tiden är rätt, moder natur har en tendens att ordna det så att det blir rätt för din lilla bebis att se dagens ljus och göra mig till mormor ;) och faktum är att moder natur tycker tydligen inte att jag är mogen att bli mormor än.
Puss på dig
Älskar dig och sköt om dig och din förkylning nu.

Svar: Haha, mamma du är allt söt.. Du är nog vacker för vacker och ungdomlig än så länge ;)
Tina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0