Intressant helg..

Jag har haft en ganska intressant helg. Fredagen spenderades i lugnets tecken med lite kortspel och film med Jenny och Myggan. Så det var väl inget utöver det vanliga.
 
I lördags kväll var både jag och Mulle så otroligt uttråkade på kvällen (Mulle mer än jag då jag gärna hade legat och "moffsat" i soffan då jag är sjuk) så vi bestämde oss för att åka in till Kalmar och sitta nyktra på krogen och glo på fulla människor. Väl inne i Kalmar gick vi runt en stund på stan och bestämde oss för att inget ställe såg mysigt ut. Så vi åkte vidare till Subway för lite kvällsmat. Där kläckte vi idén att vi skulle åka upp till mamma i Oskarshamn och kolla på hennes nyrenoverade tvättstuga. Sagt och gjort, vi ringde mamma och kollade att det var okej. Lite oväntat tyckte hon nog det var att få besök vid halv tio på kvällen när hon ska upp och jobba vid halv åtta. Men lilla mamma har väl inte hjärta att skicka iväg oss. Vi åkte inte förrän närmare ett på natten. Vi hade fullt upp med att spela UNO, ta bort fläckar på mina jeans och kolla roliga klipp på YouTube.
 
Söndagen blev också ganska lugn. Vi gjorde iordning balkongen och satt där och åt frukost i solen vid tolv på dagen.. Supermysigt. Sedan kom Bea och Wille förbi, då spelade vi kort på balkongen en stund tills vi tröttnade på att jaga korten när de blåste iväg. På kvällen blev det bara lugnt med film och ett glas Sangria.
 
I dag har jag också suttit en stund på balkongen med min bärbara dator i högsta hugg, men tro mig. Att se saker på skärmen i solen är inte lätt. Men jag vill ändå passa på att vara ute när vädret är fint, fast än studierna kallar. Jag satt på balkongen någon timme innan jag till slut gav upp, men skönt var det i linne och allt ;)
 
Nu har jag suttit inne och pluggat i två timmar till. Har fått klart en fråga till på hemtentan och jag har skrivit ett utkast på enkätfrågorna samt ett första utkast på mitt missivbrev. Så jag känner mig rätt nöjd för dagen. Nu tänkte jag göra mig iordning och gå ner till Mulle och störa honom när han tvättar bilen ;)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0