Jag har tid!!

Hej!
 
Det är en underbar känsla att bara kunna konstatera det uppenbara. Min plan gick i lås, jag har tid! Jag har ju som jag pratade om i mitt föregående inlägg nu bytt arbetsplats till en som ligger betydligt närmare hemorten. Inte nog med att jag slutar tidigare (så länge jag inte har för mycket att göra), utan dessutom har jag inget tåg att passa vilket gör att jobbar jag över 5 minuter så gör det ingenting. Jag har sovmorgon, varje morgon. Tyvärr har jag väl kanske blivit lite väl bekväm och kommer därför inte upp förrän cirka 20 minuter innan jag ska sitta i bilen. Men detta har nog på sätt och vis varit bra. Jag sover mer och har gjort om min morgonrutin, I stället för att gå upp 1-1,5 timmar innan jag ska åka för att dricka kaffe och se på rapport, så går jag upp 20 minuter innan, gör mig iordning och dricker morgonkaffet i bilen och lyssnar på nyheterna på radion. Funkar strålande då jag också har mer energi när jag kommer hem och kan vara uppe längre på kvällen.
 
I dag är en sådan där underbar dag att ta som exempel. Jag jobbade över 15 minuter i dag och kom ifrån jobbet vid cirka 15:45. Jag åkte bort till Ikea och köpte ljus och sedan in på Citygross och handlade frukt. Vid strax efter 17 var jag hemma. Fatta, trots denna omväg hem var jag hemma samtidigt som jag tidigare var hemma när jag slutade tidigt.
 
Vid 17:30 kom Nadja och förgyllde min kväll. Hon var kvar här ända till klockan 22. Det är helt otroligt. Innan var jag tvungen att vara i sängen vid 21 för att vara någorlunda mänsklig dagen efter och nu tack vare att jag kan gå upp senare så kan jag också vara vaken längre, så det känns som om jag vinner dubbelt på det ;). Jag hade en otroligt mysig kväll med Nadja med mycket diskussion, samtal och många glada skratt! Awesome!
 
När det gäller min nya arbetsplats så trivs jag alldeles utmärtk. Visst, bättre och sämre dagar finns ju, men överlag känner jag att jag jobbar inom ett intressant område och känner mig tillfreds med mitt val av yrke och arbetsplats.
 
Jag tänkte bara skriva ett litet inlägg om hur bytet av arbetsplats gick och uppdatera er om min tillvaro.
 
Sov gott, för det ska jag!
Annika
2015-11-19 @ 20:37:54
URL: http://growherbalife.blogg.se/

Ja, det märks också. Även att jag bor många mil ifrån dig så märks det (när vi pratar jobb på tfn) att du är gladare. Det är så härligt att höra att du äntligen hittat rätt yrke och framför allt inte behöver sätta dig flera timmar på kvällen för att plugga. Du är FÄRDIG nu. AWESOME
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0