Polo

Jag har ytterligare en nyhet att berätta. Jag har åter igen blivit med bil. Denna gång köpte jag ingen gammal 740. Jag köpte mig faktiskt en betydligt mycket nyare och betydligt mycket mer ekonomisk bil. Min gamla 740 drog cirka 1 liter/milen. Den nya bilen drar 0,5-0,6 liter/milen. Detta tycker jag är en helt okej bränsleförbrukning.
 
Jag köpte den för 22 000 kr vilket kan tyckas vara lite dyrt för en Volkswagen Polo som är snart 16 år gammal (en -00 utplockad -01, men den har dock barar rullat drygt 8 800 mil. Det är många bil kvar på den bilen (dock inte lika många på kamremmen som ska bytas den 29 oktober då den är 15 år gammal och aldrig har blivit bytt, gummi har tydligen ett bäst före-datum).
 
Det finns en del små skavanker på den. Den har en buckla vänster bak, ett par ifyllda lackskav vänster fram, en tilltryck tröskellåda på höger sida och en liten minimal buckla på förardörren. Många av småskavankerna kommer att fixas till när jag lämnar den till Marcus. Han är grym på utvändig rekond på bilar, men först skulle han tydigen ta sig an vår andra bil. En Volkswagen Golf -10. 
 
Jag måste dock skryta med att på insidan märks det att den är mycket sparsamt använd (de senaste 4 åren har den rullat 800 mil). Det är nästan inga märken eller förslitningsskador eller dylikt i bilen. Mattorna på golvet är i princip i nyskick. Som om inte det vore nog håller jag nu på att spela in högtalarna. För trots att de är 15 år gamla så har de aldrig använts, det har aldrig varit en stereo inkopplad i bilen förut.
 
I övrigt är det väl inte så mycket som händer. Det är lite kalabalik på jobbet då det är otroligt många som har sagt upp sig/ är tjänstlediga vilket gör att vi har lite problem att få personalen som är kvar att räcka till. Dessutom har vi två stycken som är hemma och är sjukskrivna och en som är mammaledig. Det lämnar ganska få kvar. Men det rer sig nog med tiden får vi hoppas.
 
Innan jag säger godnatt för kvällen bjuder jag på en bild på min nya skönhet.
 
 
Mamma
2015-09-23 @ 09:27:15

Den är så fiiiin, din nya/gamla bil. Den blå färgen älskar jag, har fått en liten förkärlek till blå, vet inte varför. Kanske för att din bror har samma färg?
Den passar dig också, en liten smidig, billig bil att använda fram och tillbaka till Kalmar.

Kram
Mamma

Martina
2015-09-23 @ 17:19:57

Äntligen!

Jag planerade faktiskt att ringa och skälla på dig i dag för att du inte har kommenterat ett enda av mina inlägg, det är skandal, men nu är jag glad och nöjd Tina igen.

Mamma
2015-09-23 @ 23:38:44

Ja, det är faktiskt den enda gången under väldigt lång tid som jag själv inte varit ute på min egen blogg och då har jag inte kollat din. Det var 5 dagar mellan gångerna här nu. Men nu är jag på G igen :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0