Allting gör ont!!!

Ryggen värker, handleden gör ont, knäna gör ont, armarna gör ont och jag har träningsvärk i muskler som jag inte visste att jag hade. Men jag vet precis vad det beror på.
 
I tisdags akutflyttade jag. Och ja, jag menar akutflyttade. Jag listade ut på måndagkvällen att den enda tiden som var ens halvmöjlig att få ut mina grejer från lägenheten innan Emanuel ville att jag skulle vara ute var tisdagen. Sagt och gjort. Ringde morsan och rekryterade henne och brorsan som flytthjälp, om än kanske inte helt frivillig. Men tacka vet jag familj, de är så illa tvungna. Stackars mamma offrade hela sin lediga dag och brorsan som inte sovit något ställde upp och slet som ett djur han med.
 
Att vara tre stycken när man ska flytta en halv trerumslägenhet på en dag är kanske lite i tajtaste laget, men det gick. Om än med lite halvtaskig humörmätare mot slutet av dagen. Alla möbler kördes från Nybro till Oskarshamn och alla kartonger landade i Trekanten. En av de roliga bieffekterna av att jag skrev ut att flyttlasset gick till Oskarshamn är att alla bara antar att jag flyttar med mitt flyttlass. Tror det är 3-5 stycken som har hört av sig och frågat varför jag flyttar till Oskarshamn av alla ställen. Ja, de förstår ju så fort jag förklarar, men det är roligare att hålla på och jäklas lite ;)
 
I övrigt så mår jag väl under omständigheterna fortfarande oförskämt bra. Men jag har otroligt underbara människor i mitt liv som gör även de värsta upplevelserna hanterbara. Tack för att ni finns, ni vet vilka ni är!!
 
Men det ska helt klart bli otroligt skönt med helg. Men först tar vi sista jobbdagen på världens bästa jobb!
 
// Martina
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0