Åh denna ironi!

Det är otroligt ironiskt med tanke på vad jag skrev i det förra inlägget. I söndags kväll fick jag ganska ordentligt magkramp som kom i intervaller med ungefär 20 minuters mellanrum. Det var otroligt plågsamt och det har hållt på så med varierande intervall fram tills i dag, jag blev faktiskt så illa tvungen att sjuskriva mig från jobbet både måndag och i dag. I dag fick jag en tid hos vårdcentralen (de hade något fel på sin telefontjänst i måndags) och det tog inte många sekunder innan läkaren hade konstaterat att jag hade gastrit/magkatarr som förmodligen är stressrelaterad. Jag kan med andra ord lugnt konstatera att mitt konstaterande i förra inlägget om att jag troligen är lite för uppjagad över min nuvarande livssituation troligen stämde ganska bra. Dock fruktansvärt irriterande för då man har som mest att göra är en sjukskrivning faktiskt nästan bara mer stressande. Men jag får väl göra som mamma sa till mig i dag. Se till att meditera och göra sådant som jag mår bra av. Jag ska faktiskt ta och sätta mig och spela lite GTA V, det är något jag mår bra och slappnar av när jag gör.
 
I övrigt tickar väl livet på som det brukar. Jag håller mig sysselsatt. Trots sjukskrivningen så tog jag faktiskt och tvättade av bilen i dag, jag tycker om att hålla den fin och blank. Jag har varit lite slarvig med den nu när jag har haft så mycket annat på gång. I morgon hoppas jag att jag ska få höra av angående en lägenhet jag eventuellt ska få komma och titta på. En hyresrätt i Nybro. En 2:a. Precis vad jag söker. Även om hyran är saftig så är det ju helt klart värt det för att få ett eget tack och slippa känna den här känslan att man våldgästar och egentligen inte är välkommen någonstans. 
 
Nehe, då har jag väl uppdaterat bloggen nog för dagen. Vill bara tillägga att jag saknar min katt väldigt mycket. Han är så söt min Figaro. Jag hoppas att han inte hinner glömma mig och kära ner sig för mycket i mitt ex. Det känns som att han har en omvälvande tid framför sig som det är. Jag måste ju helt klart skaffa en till katt som sällskap till honom, för mer social katt får man leta efter och det är inte rättvist om jag är på jobbet 8 timmar om dagen att han ska vara själv hemma. Men lilla mysiga Märtha har lovat att åka med mig och se om vi hittar någon liten mysig kamrat till honom. Tror en hona i samma ålder kan bli riktigt bra.
 
Ha en trevlig kväll.
 
// Martina
mamma
2016-03-09 @ 11:49:58
URL: http://growherbalife.blogg.se/

Gulp!!! En katt till??? Inte så bra kanske. Jag tänker på att Figaro är anpassningsbar, katter sover ca 23 timmar/dygn, en hona och en hane - kan bli lite konstigt där även att han är kastrerad, det är lättare att lämna 1 katt över en helg än 2, matkostnad samt veterinärskostnad blir dyrare.

Jag tror Figaro kan må lite så och så de första veckorna när du väl hittat tak över huvudet, men att först flytta in honom i en helt ny lägenhet och som grädde på moset fixa en helt ny kompis som troligtvis behöver sättas på plats av Figge och som dessutom är en hona - kanske till och med en "snygg" hona ;-) Det kan bli lite för mycket både för dig och Figaro.

Kram
Mamma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0